top of page

Homestaging

„Věčná je jenom změna.“

 

 

Co říká o fenoménu zvaném homestaging Wikipedia?

Homestaging je příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu. Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, homestaging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců, a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.

 

Nepatřím ani mezi nadšené propagátory homestagingu, ani se mu nevyhýbám. Jestli se o něčem říká „všeho s mírou“, tak zde to platí podle mého soudu desetinásobně. Homestaging prostě nelze použít vždy a všude. Určitě má své nezastupitelné místo například u novostaveb nebo luxusních nemovitostí. Pokud se nabízí například zcela nový a prázdný byt nebo dům, opravdu se vyplatí do homestagingu investovat. Prostory jsou najednou útulnější a celkově se v nich při prohlídkách cítí klienti příjemněji.

 

Zcela opačného efektu ovšem docílíme v případě, kdybychom se snažili krásným vybavením a nábytkem například zamaskovat prasklinu ve zdi, vlhkost nebo špatně provedené zednické práce nebo instalace. Nemyslím si, že je vhodné použít homestaging také u nemovitostí určených k celkové rekonstrukci.

Ale co makléř, to jiný názor.

bottom of page